VISU FESTIVĀLA
SEANSU GRAFIKS
FESTIVĀLA KATALOGS
PDF FORMĀTĀ BEZ MAKSAS!

Ļeņingrada, 1991. gada augusts. Televīzijā raida “Gulbju ezeru”. Pilsētas ielās pulcējas satraukti cilvēki. Baumo, ka valstī noticis apvērsums, taču drošu ziņu no Maskavas nav.

TĀLĀK

Septiņpadsmitgadīgā Sangaile sapņo lidot, taču paniski baidās no augstuma. Vasaras brīvdienās lauku ciematā, apmeklējot vietējo aviošovu, viņa iepazīstas ar savu vienaudzi Aušti. Koķetā, pašpārliecinātā brīvdomātāja Aušte ir īsts pretstats trauslajai, biklajai Sangailei, tomēr Auštei izdodas iekarot Sangailes uzticību un uzzināt viņas lielāko noslēpumu.

TĀLĀK

Aušvices nāves nometnes ieslodzītais Sauls, kurš norīkots strādāt nometnes krematorijā, atrod jēgu dzīves pēdējām dienām, cenšoties apglabāt maza zēna mirstīgās atliekas saskaņā ar ebreju tradīcijām.

TĀLĀK

Netālā nākotnē vientuļnieki ir spiesti doties uz Viesnīcu, kur tiem 45 dienu laikā jāatrod partneris vai jātop pārvērstiem par dzīvniekiem. Kad Deivida (Kolins Farels) centieni iekarot Viesnīcas iemītnieču uzmanību izgāžas un cilvēka dzīvei atvēlētais dienu skaits nepielūdzami sarūk, vīrietis aizbēg un pievienojas mežā mītošajai Vientuļnieku kopienai – un, par nelaimi, iemīlas.

TĀLĀK

Šis ir skumjš stāsts par paparaci zibspuldžu izgaismotu dzīvi un nāvi: dziedātājas Eimijas Vainhausas spožo karjeru un pāragro bojāeju.

TĀLĀK

Ja Vess Andersons un Kventins Tarantino kopā uzņemtu filmu, tad šis varētu būt viņu sadarbības rezultāts: ekscentrisks vesterns, ko vienādās daļās veido romantika, piedzīvojumi, apšaudes un melnais humors.

TĀLĀK

Dabas tuvums rosina ļaudīs pārdomas par eksistenciāliem jautājumiem. Tēvs ar meitu, kuru lomās pats Šarunas Bartas un viņa meita, pavada vasaras nogali laukos, mēģinot izprast, kādēļ atsvešinājušies.

TĀLĀK

Garajiem matiem plīvojot kā kumeļu krēpēm, piecas jaunas māsas skrien pa lauku ceļu. Taču šovasar viss mainīsies vienā acumirklī: pēc tam, kad māsas neapdomīgi iesaistījušās nevainīgā rotaļā ar klasesbiedriem, viņu konservatīvā vecmāmiņa un tēvocis nolemj meitenes izprecināt, ar vai bez viņu piekrišanas.

TĀLĀK

Poļu antikomunista Adama Jaceka Vinklera (1937–2002) neparastais dzīvesstāsts atdzīvojas stilistiski žilbinošā animācijas filmā, kas balstīta Vinklera zīmējumos, fotogrāfijās un dienasgrāmatās. Vinklers pamet dzimteni un apmetas Parīzē; viņš ir aizrautīgs, impulsīvs, cinisks un atkarīgs no adrenalīna.

TĀLĀK

Jaunizveidotajā Padomju Savienībā, kurā vēl valda patiesa ticība gaišai nākotnei, Sarkanās armijas komandiere Poļina un viņas draugi, avangarda mākslinieki – komponists, kinorežisors, skulptors, arhitekts un teātra režisors – tiek nosūtīti uz Krievijas ziemeļiem, lai ar kulturālām metodēm pārliecinātu vietējās hantu un ņencu ciltis par jaunās varas priekšrocībām.

TĀLĀK

Brāļi Gumi un Kidi ir aitkopji, kas lepojas ar labākajiem ganāmpulkiem Islandē. Tomēr, lai gan brāļus vieno nodarbošanās, bet viņu aitas – kopīgs sencis, abi nav runājuši jau gadu desmitiem.

TĀLĀK

Reiz tāltālā zemē dzīvoja karaliene, kas tik ļoti vēlējās bērnu, ka bija gatava ziedot visu; princese, kas ilgojās apprecēties ar spēcīgu un skaistu princi; un karalis, kas iemīlējās noslēpumainā daiļas balss īpašniecē…

TĀLĀK

Rumānija, 19. gs. sākums. Varasvīrs Kostandins kopā ar dēlu dzen pēdas izbēgušam čigānu vergam. Varētu šķist, ka Kostandins ir paštaisns un divkosīgs, un viņa dzīves pamācības dēlam ir apšaubāmas, taču viņš dzīvo pēc principa “jādzīvo, kā varam, nevis, kā gribam.”

TĀLĀK

Vudija Alena itāliešu “brālēna” Nanni Moretti filmas ir ikdienas traģikomēdijas – tajās savijas humors, silta cilvēcība un dziļa izpratne par dzīvi visā tās prieku, grūtību un skumju daudzveidībā.

TĀLĀK

Istabene Selestīne no Parīzes ierodas lauku ciemā, lai uzsāktu darbu pie Lanlēriem, mietpilsoniska pāra. Jauno sievieti sagaida uzmācīgs saimnieks, sadistiska saimniece un rezervēta attieksme no citiem kalpotājiem. Taču arī viņa pati ir gatava izmantot visus līdzekļus sava labuma gūšanai.

TĀLĀK

Argentīnai un, iespējams, visai pasaulei draud katastrofa. Kāds vīrietis pievienojas ļaužu grupai savādā treniņnometnē dziļi džungļos. Tās dalībnieki apgūst dažādas izdzīvošanai noderīgas prasmes, taču iemācās arī to, ka sabrūkot sabiedrības iekārtai, tās likumi vairs nedarbojas. Šīs zināšanas atmodina viņos tumšus instinktus.

TĀLĀK

Klodam ir 23, viņš daudz lasa un brauc ar velosipēdu, interesējas par politiku un cenšas dzīvot estētiski, bet jūtas nedaudz apmaldījies dzīvē. Barbarai drīz būs 20, viņa apgūst aktiermākslu, uzskata sevi par optimisti, grib ceļot un dzīvot Parīzē.

TĀLĀK

Ričards, pavecs biznesmenis, negaidīti pamet sievu un uzsāk attiecības ar jaunāku sievieti. Tajā pašā laikā viņa sieva Marija iepazīstas un pavada nakti ar jaunāku vīrieti. Abu attieksme pret notikušo ir kardināli atšķirīga.

TĀLĀK

Padomju montāžas kino pionieris Dzigas Vertovs vislabāk pazīstams kā filmas “Cilvēks ar kinokameru” (1929) autors, iemūžinot modernās dzīves ritmu jaunās padomju valsts pilsētu ielās.

TĀLĀK

Kanoniskā dokumentālā filma “Vasaras hronika” ir kreisā intelektuāļa Edgara Morēna un antropologa Žana Ruša kopdarbs. Ar savam laikam avangardisku pieeju, neslēpjot kameras klātbūtni un filmas tapšanas procesu, Rušs un Morēns tiecās pēc nebijuša autentiskuma realitātes atspoguļojumā, īstenojot Morēna ideju par cinéma-vérité, kino-patiesību.

TĀLĀK

Kanādiešu dokumentālista Žila Grola virtuozā, dinamiskā kamera seko trim bokseriem-amatieriem, kas gatavojas dalībai “Zelta cimdu” turnīrā. Uzvara brutālajā čempionātā ir viņu cerība izrauties no nabadzības. Atklātās sarunās puiši stāsta par savu aizraušanos ar boksu, sapņiem un ambīcijām.

TĀLĀK

Krītot “dzelzs priekškaram”, Krievijā sākās narkomānijas epidēmija. Žanna un Aleksejs ir izdzīvotāji: viņiem ir pāri trīsdesmit, viņi dzīvo mazā dzīvoklītī Sanktpēterburgā kopā ar Alekseja māti un kontrolē savu atkarību no heroīna.

TĀLĀK

Žeņa Cojs ir pārvērtību mākslinieks, kas parodē Krievijas šovbiznesa grandus, pārģērbjoties, piemēram, par Filipu Kirkorovu vai dziedātāju Lolitu. Viņam ir 33 gadi un viņš jau sen dzīvo kopā ar vīrieti – pasaulē šarmantāko autobusa vadītāju.

TĀLĀK

Divdesmitajā gadsimtā televīzija kļuva ne tikai par neatņemamu kultūras sastāvdaļu un brīvā laika pavadīšanas veidu (stāsta, ka vidēji cilvēks pie televizora ekrāna pavadot 10 gadus mūža), bet arī par vienu no spēcīgākajiem Aukstā kara propagandas ieročiem.

TĀLĀK

Revolūcija pārvērš sociālo un politisko ainavu, taču vispirms – reālo ainavu. Nevienas Eiropas galvaspilsētas centrs ilgu laiku nebija izskatījies tā, kā vēl nesen izskatījās Kijevas Neatkarības laukums, vienlaikus atgādinot viduslaiku karnevālu un futūristisku fantāziju.

TĀLĀK

Sergeja Prokofjeva vārdā nosauktā Doņeckas lidosta, atjaunota 2012. gadā, un divus gadus vēlāk pilnībā sagrauta karā starp Ukrainu un Doņeckas separātistiem. Nežēlīgā kauja par Doņeckas lidostu – drīzāk simbolisku, nekā stratēģisku mērķi – šajā filmā atklāta abu pušu kaujinieku acīm.

TĀLĀK

Filma veltīta kaujā par Donbasu kritušo Ukrainas varoņu piemiņai. Šis ir vienkāršs, autentisks stāsts, kas ļauj uzzināt, kā pasauli redz brīvprātīgie kaujinieki, kas piedalījās traģiskajā kaujā pie Ilovaiskas 2014. gada augustā. Bez diktora teksta vai citiem izpušķojumiem filma liek sajust reālo kara elpu. Filmas veidotājs Ruslans Ganuščuks ir pretrunīgi vērtētā brīvprātīgo bataljona AZOV kaujinieks, kara reportieris.

TĀLĀK

Abhāzija ir viens no postpadomju “iesaldēto” konfliktu reģioniem. Tās ļaudis ir lepni par savu vēsturisko mantojumu un neļauj tādiem niekiem kā apskretušajiem mājokļiem un regulāriem elektrības piegādes traucējumiem mazināt dzīvesprieku.

TĀLĀK

Divdesmit gadus pēc neveiksmīgā mēģinājuma iegūt neatkarību, dzīve Čečenijas galvaspilsētā Groznijā aizvien rit trauslā līdzsvarā starp karu un mieru. Arhaiskas tradīcijas un politiskas represijas kontrastē ar moderniem debesskrāpjiem un brīvības ilgām.

TĀLĀK

Kopenhāgenas Ziemeļrietumu rajons ir pazīstams ar augsto jauniešu noziedzības līmeni. Astoņpadsmitgadīgais Kaspers ir viens no jauniešiem, kas piepelnās ar sīku zādzību palīdzību, zagtās mantas pārdodot uzpircējam Džamalam.

TĀLĀK

Ērika ir jauna un talantīga interjera dizainere, kura kontrolē visu savā dzīvē… līdz kādu dienu dzīve piespēlē ko tādu, ko Ērika nespēj ietekmēt. Viņa ieslīgst depresijā, un sāk apmeklēt grupu terapiju.

TĀLĀK

“Es esmu Ingrīda, un šis ir mans stāsts.”

TĀLĀK

Mācītāja Helēna tiek uzaicināta apmeklēt psihiatriskajā klīnikā ieslodzītu pusaudzi, kas nogalinājis padzīvojušu pāri un neveiksmīgi mēģinājis izdarīt pašnāvību. Zēns apgalvo, ka rīkojies Dieva vārdā.

TĀLĀK

Zviedru kino vecmeistara Jāna Trūela biogrāfiskās drāmas varonis ir žurnālists Torgnijs Sēgersteds, pazīstams ar savu stingro antinacistisko nostāju laikā, kad vairums viņa laikabiedru deva priekšroku diplomātiskai attieksmei.

TĀLĀK

Martins, zēniska izskata trīsdesmitgadnieks, dodas nedēļas nogales skrējienā kalnos. Taču no domām aizbēgt nav iespējams, un, tāpat kā daudzi no mums, Martins nespēj vienkārši būt, neanalizējot savas attiecības ar sievu un mazo dēlu, apnikumu darbā, gruzdošo atsvešinātības sajūtu…

TĀLĀK

Joni un Raisa iepazīstas bērnu namā grūti audzināmiem pusaudžiem, kas vairāk atgādina cietumu. Viņi nozog bērnu nama automašīnu un aizbēg. Jaunieši nonāk paradīzei līdzīgā salā, kur viņu bezbēdīgais brauciens pārtop sirreālā narkotiku tripā, taču tajā drīz vien ielaužas realitāte.

TĀLĀK

Ikdienišķa, taču reizē tik savdaba, Zviedrijas pilsēta Kiruna aiz polārā loka lielāko daļu gada aizvada ziemas atsvešinātībā, bet tās galvenais iztikas avots — dzelzs raktuves — pastāvīgi tricina pilsētas pamatus. Radio izplata bažīgas ziņas par iespējamu katastrofu un Kirunas pārcelšanu.

TĀLĀK

Klusas, emocionālas eksplozijas zem rāmas ārienes — norvēģu režisors Joahims Trīrs savu filmu kadros izcili ietver papildu dimensiju — neredzamu, bet skaidri sajūtamu.

TĀLĀK

Stellas acīs vecākā pusaugu māsa Katja ir īsta zvaigzne — viņa ir ģimenes acuraugs un talantīga daiļslidotāja, kuras dienas paiet neatlaidīgos treniņos. Kad Katjas sportošana sāk atgādināt apsēstību, un viņas izturēšanās kļūst arvien saltāka, Stella ir pirmā, kas atklāj māsas noslēpumu un saprot tā iespējami postošās sekas.

TĀLĀK

Kopš 2011. gada, salīdzinoši neilgā četru gadu laika sprīdī, studijas Atom Art īsfilmu sērija “Lupatiņi” ir kļuvusi gluži vai par bērnu kino žanra klasiku kā vietējā mērogā, tā aiz Latvijas robežām. Sirsnīgie, animācijā iedzīvinātie Lupatiņi izzina pasauli tāpat kā to “vienaudži” — paši jaunākie kino skatītāji. Šogad Rīgas SKF būsiet liecinieki Lupatiņu jaunākajiem piedzīvojumiem — festivāla laikā pirmizrādi piedzīvos četras jaunas filmas. Tajās Lupatiņi mācās rūpēties par draugiem, būvēt māju, kārtot istabu un rotaļāties.

TĀLĀK

Pazīstamā zviedru rakstnieka Maksa Lundgrēna bērnu romāns, savulaik pārtapis Ziemeļvalstīs iemīļotā televīzijas seriālā, tagad iedzīvināts filmā, ir aizraujošs stāsts, uzspicēts intriģējoša piedzīvojumu kino veidolā.

TĀLĀK

Ko lai Matilde iesāk, kad vasarā līst un viņai jāpaliek istabā? Būtu ziema, lietus vietā jauki snigtu. Matildes sapni par tūlītējām ziemas brīvdienām spēj piepildīt vienīgi viņas mazie iedomu draugi – un kur gan citur kā ledusskapja saldētavā! Programma tapusi iespējama, pateicoties EEA Grants un Kultūras ministrijas atbalstam.

TĀLĀK

Desmitgadīgā Marī ir pārliecināta, ka vecāku darbs tiem ir svarīgāks par viņu, bet par laimi viņai ir lielisks vectētiņš — profesors, kuram piemīt tāds pat atklājēja gars kā Marī. Kopā ar draugiem Marī bauda piedzīvojumu pilnu vasaru līdz brīdim, kad pilsētu pārņem noslēpumaina slimība — visi pieaugušie sāk uzvesties kā bērni.

TĀLĀK

Norvēģu režisores Grētes Būes-Vālas debijas filma izcili iemieso Skandināvijas ģimenes kino esenci: aizraujoša piedzīvojuma veidā vēstīt par būtiskām tēmām — atbildību pret apkārtējiem, īpaši ģimeni, spēju saprasties un būt godīgam.

TĀLĀK

Animācijas filmā iedzīvināti bērnu dzejoļi, kas dzīvnieku tēlos stāsta par draudzību starp lielajiem un mazajiem un viņu kopīgajiem piedzīvojumiem. Par to, kā būtu, ja es būtu sikspārnis un tu – mans sikspārnēns, tu – blusiņa un es – lielā blusa.

TĀLĀK

Trīs kautrīgi, izglītoti pedofīli dalās savos pārdzīvojumos. Kā viņi sadzīvo ar savu seksuālo orientāciju, kas sabiedrībā tiek uzskatīta par patoloģisku?

TĀLĀK

Anna slauc govis, Jakobs smēķē, Berni ir aizņemts ar teleskopu un Ulrike svin savu dzimšanas dienu. Pagaidām Otto fermā viss ir labi. Taču, kad Ulrikes krūze saplīst, mājā ienāk kaut kas ļauns. Dažkārt ir jāuzgriež mugura līdzcilvēkiem.

TĀLĀK

Septiņas īsas ainas, katrā viens attēls. Kopā tās veido psiholoģisku trilleri.

TĀLĀK

Objekts ir radoša glābšanas misijas rekonstrukcija. Tā norisinās divās pasaulēs vienlaikus – uz ledus un zem ūdens. Filmā tiek parādīti divi skatpunkti – nirēja, kurš ienāk zemūdens pasaulē un cilvēku, kuri gaida krastā.

TĀLĀK

Pēc aktieru atlases divi filmu režisori vienojas, ka ir atraduši ideālo varoni savai filmai – četrpadsmitgadīgu meiteni. Tomēr viņiem vēl jāiegūst meitenes mātes atļauja meitai filmā atveidot seksuālai vardarbībai pakļauta bērna lomu. Rezultāts ir asprātīga argumentācija par bērnu audzināšanu un vardarbību mākslas vārdā.

TĀLĀK

Filma “Koris” sastāv no divām “dziesmām”, un tās divās dažādās balsīs vēstī par vienu un to pašu notikumu no diviem atšķirīgiem skatpunktiem.

TĀLĀK

Atēnas, vasaras karstums. Daži skolēni atpūšas skolas pagalmā. Klases ir tukšas. Saule ir karsta. No debesīm nokrīt ūdens bumba. Spēle ir sākusies, un jāspēlē līdz galam.

TĀLĀK

Pludmalē savijas kāda jūrnieka, jaunas meitenes un divu vienkāršu radību – bites un jūras vēža likteņi. Sekojot savai alkatībai, viņi nonāk pie vafeļu kioska. Animēts stāsts par cilvēku iedzimto alkatību.

TĀLĀK

Filma vēsta par bēgļu Patrika un Sāras mīlestību. Kopā viņi dzīvo Berlīnē un cīnās par bēgļu tiesībām. Taču kad nevainīgs flirts pārtop seksuālā vardarbībā, bēģļu atbalsta grupai nākas pārdomāt savus mērķus un izcelt šīs attiecības publiskai apspriedei.

TĀLĀK

Īsa, poētiska filma par realitātes rekonstrukciju un dzīves jēgas meklējumiem.

TĀLĀK

Jūtīgs un introverts jaunietis dzīvo savas mātes ēnā kādas Izraēlas pilsētas nomalē. Filma vēstī par marginalitāti un nabadzību ebreju un arābu sabiedrībā.

TĀLĀK

Luka pārceļas uz piejūras mazpilsētu, lai dzīvotu ar savu tanti, kamēr viņa vecāki ir šķiršanās procesā. Jana ir kaimiņu meitene, kurai patīk sauļoties. Šīs ir lēnas vasaras pēdējās dienas. Kad tu esi bērns, tu nedomā par to, ka bērnība kādreiz beigsies.

TĀLĀK

Nolādētu mūziķu, neprātīgu slepkavu, dīvaiņu, paranoisku revolucionāru, suicidālu vientuļnieku un psihiatrisko institūciju kolekcionārs veido izcilu vēsturisko vārdu galeriju, kas rada viņā nemieru.

TĀLĀK

Māja ir vieta. Ģimene. Vēsture. Attiecības. Māja ir atmiņas, kas veido cilvēku. Varbūt sapnis? Šis ir stāsts par meiteni, kura atgriežas mājās. Vizīte izraisa haotisku, sarežģītu emociju vētru. Viņai jātiek ar to galā, lai aizbrauktu.

TĀLĀK

Viena nakts Dienviditālijas čigānu jaunieša Pio dzīvē.

TĀLĀK

Ko iesākt mācītāja sievai pēc vīra nāves? Kārina kaļ kontrabandas plānus. Dokumentālā filma par Kārinu un viņas konsultanti, kas, atbalstot pensionēto atraitni, kļūst par sabiedroto viņas pārgalvīgajiem plāniem.

TĀLĀK

Četru paaudžu krīzes portrets no dažādām Norvēģijas vietām Konstitūcijas dienā. Desmit gadu vecajam Birgeram nepatīk soļot gājienā ar pārējiem, kara varonis Konrāds (90) atsakās klausīties kārtējo runu, klases daiļava Karīna (18) nespēj noticēt tam, ka Mortness ir pret viņu vienaldzīgs, bet divu bērnu tēvs Ola (46) meklē savu iekšējo “es”.

TĀLĀK

“Círio de Nazaré”, kas notiek Belemas pilsētā Brazīlijā kopš 1793. gada, ir viena no pasaules vērienīgākajām katoļu procesijām. Katru gadu miljoniem svētceļnieku seko svētā statuetei, cīnoties par privilēģiju turēt virvi, ar kuras palīdzību rati virzās cauri pilsētas ielām. Pretrunā ar svinību likumiem, tieksmē iegūt relikviju, daži no svētceļniekiem pārgriež virvi rituāla laikā.

TĀLĀK

Sintētiskas, animētās figūras sadzīvo ar reālistiskiem attēla elementiem. Dažādas ainavas satiekas, mūzikālās tēmas pārklājas un saduras ar reālām skaņām. Filmas estētikā izpaužas pretrunīgi toņi, emocijas un vēstījumi.

TĀLĀK

2013. gada 3. oktobrī kuģis ar 500 bēgļiem no Eritrejas nogrima netālu no Itālijas salas Lampedūzas. Bojā gāja vairāk nekā 360 cilvēki. Abrahams, viens no tiem, kam izdevās izglābties, iet cauri krastā izskalotajām kuģa atliekām un atceras nesen piedzīvoto. Tikmēr ostā, kur militārajos kuģos tiek krauti simtiem zārku, izceļas haoss.

TĀLĀK

Jaunā žurnāliste Zane satiek vīrieti, kurš apgalvo, ka ir augšāmcēlies no mirušajiem. Matīss piedāvā Zanei veidot rakstu par sevi, bet apmaiņā lūdz palīdzību savas sievas meklēšanā. Vai Matīss ir cietušais, jucis vai prasmīgs šarlatāns?

TĀLĀK

Marts sapņo par to, ka drīz vien viņš aizbrauks prom uz Kaliforniju. Viņš tic, ka tajā pusē zāle ir daudz zaļāka, taču sāk šaubīties, kad parādās citas, daudz ērtākas iespējas tepat mājās.

TĀLĀK

Naktī Matass un Tomass nolaupīja un izvaroja meiteni. No rīta abi ir neziņā par to, kā rīkoties tālāk. Brāļi klaiņo pa dzimto pilsētu, apciemo pazīstamas vietas un lēni grimst tumsā, no kuras neviens no viņiem nebūs spējīgs izkļūt. Kad pienāk nakts, viņi atrod negaidītu risinājumu. 2013. gadā, netālu no Panevēžas, Lietuvā, divi jauni vīrieši sadedzināja mašīnu. Mašīnas bagāžniekā tika atrasts meitenes ķermenis.

TĀLĀK

To, kā darbojas pasaule un kas prātā pieaugušajiem, nenākas viegli saprast, ja ir tikai septiņi gadi. Šis ir stāsts par Justīni un kādu viņas dzimšanas dienas rītu.

TĀLĀK

Igauņu režisore Nora Sāraka dokumentālajā īsfilmā “Gaisma”, izmantojot fotogrāfiskas ainavas un garus, tumšus kadrus, ieved skatītāju divu igauņu dzīvē, kuri izlēma palikt kādreiz Igaunijas, bet tagad Krievijas pilsētā Pečori.

TĀLĀK

Skumja komēdija par divdesmitgadīgo jauniešu paaudzi un jautājumu “Ja nu citur ir labāk?”

TĀLĀK

Komisks stāsts par diviem brāļiem laukos, kuri negrib dzīvot kā mietpilsoņi un visas savas problēmas cenšas atrisināt tā, kā viņiem labpatīk. Filmā atspoguļota sakāpināta lauku realitāte – vai tā būtu ģimenes uzturēšana, lielīšanās ar savu ego, benzīna tirgošana, vai nemitīga klejošana un muzicēšana. Krišs un Otto ir tam visam pa vidu.

TĀLĀK

Jaunieši Jēkabs, Linda un Rihards bauda romantisku, bohēmas pilnu pavasari. Rīgā plaukst ābeles un nenovēršami tuvojas karš.

TĀLĀK

Šajā videoklipā ir tik daudz kā: daudz naudas, daudz puskailu sieviešu, vīrieši, kuri izskatās pēc mačo, un mašīnas, jaunas, spīdīgas mašīnas. Un tai pašā laikā video ir ļoti pašironisks, spēlējoties ar labi zināmie attēliem, slavas un panākumu simboliem. Rezultāts ir neparasts mākslas darbs, kas vienlaikus mulsina un smīdina. Tā kā ‘’spēlētāji nemirst, mēs tikai pavairojamies’’, tas pats ir novērojams arī šeit: ja tu pietiekami ilgi un lielā daudzumā pavairo kādu konkrētu tēlu, var arī gadīties, ka pats kļūsti par šo tēlu.

TĀLĀK

Ja godīgi, neviens nezina, kā var definēt mīlestību un kā aprakstīt to sajūtu, kad iemīlies. Taču mīlestība ir tēma, par ko visvairāk raksta. Mēs domājam par mīlestību, un mēs domājam par cilvēkiem, ko mīlam. Mīlestība taču ir ļoti svarīga dzīves daļa, un to ir nepieciešams attēlot un atspoguļot dažādos medijos, formās un stāstos. Šī stāsta īpašā palēlinājuma tehnika mīlestības attēlojumam piešķir papildus dimensiju, kuras reizēm tiešām pietrūkst – ir taču zināms, ka pasaule apstājas ap to cilvēku, ko mīli.

TĀLĀK

Vai tu kādreiz esi peldējis uzvalkā? Vai braucis ar skeitbordu, kas aizdedzies? Vai esi kādreiz spēlējis šahu, kamēr no griestiem krīt zelta konfetti? Vai varbūt tu kādreiz esi mēģinājis zīmēt uz tāfeles ar krītu zobos? “Rīgas Modes” piedāvā gūt ieskatu šajās un citās darbībās, skatītājam rādot kolāžu ar skaistiem, dziļi satraucošiem, neticamiem un iedvesmojošiem kadriem, kas vai nu tev liks mazliet sajukt prātā, vai arī tu vēlēsies uzsākt jaunu Pinterest sadaļu. Vai arī, iespējams, jutīsies abējādi.

TĀLĀK

Šī varētu būt traka ballīte. Šī varētu būt parasta nakts kādā klubā, kur degošas skulptūras ir pierasta lieta. Šis varētu arī būt murgs vai sapnis, tas atkarīgs no paša gaumes un komforta zonas iespējām. Jebkurā gadījumā ‘’Unity’’ ir klips, kas ir īsts baudījums skatītāja acīm ar tā melnbaltajiem kadriem, auksti zilajiem skatiem un telpām. Skaties un izbaudi, bet tikai nepieskaries – var gadīties, ka šī ir tikai mirāža.

TĀLĀK

Šajā pasaulē mēs esam pieraduši par attiecībām domāt, kā par kaut ko, kas sākas, taču potenciāli var arī beigties. Bet, ja nu mums atņemtu spēju patiešām kaut ko iznīcināt? Ja nu mēs nemaz nevarētu aizbēgt?

TĀLĀK

Škietami parasts vakars grilbārā šosejas malā. Kāds piedzēries un aizmidzis uz galda. Citi vēlīnie apmeklētāji grib vēl paspēt atnākt, bet īpašniekam nu jau ir citi plāni vakaram – viņam vajag dejot. Un te pēkšņi laiks sāk iet atpakaļ, spoža gaisma – un neparasta satikšanās.

TĀLĀK

Viss sākas ar tuvplānu, un pamazām parādās arī lielāks, sarežģītāks attēls. Un tā lielā bilde tik tiešām ir sarežģīta – neskaitāmi diegi sāk ieskaut mūziķus, un pati mūzika arī sazarojas, veidojot arvien dziļāku un komplicētāku iespaidu. Kādā brīdī tu saproti, ka vairs nevari uzticēties savām acīm, bet tā ir laba zīme – tas liecina, ka katra mazākā detaļa nemitīgi mainās.

TĀLĀK

Modernā future wave puisim ir jāpārvar šķēršļi, kas viņu šķir no virtuālās realitātes, lai atkal satiktos ar kaķi, kas turklāt ir kaujas kaķis ar īpašām lāzera spējām.

TĀLĀK

Šajā miegainajā un pieklusinātajā pasaulē, kas liekas pat mazliet nohipnotizēta – neviens nemirkšķina ar acīm, neviens nekustas – dzīvība parādās jaunas un enerģiskas sievietes formā. Viņas ķermenis ienes svaigu elpu šajās nekustīgajās telpās un uzstāda asu kontrastu starp cilvēkiem, kuri šķiet iesprūduši laikā un telpā. Brīnišķīgi ritmiska performance, kas tev liks kustēties, pat ja esi pieradis pie nekustības.

TĀLĀK

Dziesma par mīlestību, veidota pēc klasiskā Romeo un Džuljetas stāsta motīviem un ieguvusi personīgu interpretāciju. Eksperimentālā/ne fotogrāfijas īstā 3D animācija piedāvā interesantu kontrastu ar ‘’augstās mākslās’’ tekstu un šablonisko, lego klucīšiem līdzīgo “vienkāršo’’ animāciju. Šāda stratēģija, kas nereti parādās popārta darbos, šajā gadījumā skatītājiem nodrošina savādu un sapņainu labi zināma mīlasstāsta interpretāciju.

TĀLĀK

“Produktide jaoks” norāda un izsmej neveiksmīgo narkotiku apkarošanas politiku Igaunijā. Padomju stilā veidotais video, kas imitē tā laika garu, tiek izmantots, lai atklātu neglīto patiesību: pašreizējie veidi, kas paredzēti narkotiku apkarošanai lielākajā daļā rietumu pasaules, ir izteikti novecojuši. Ja atbildīgās instances un politiķi neatrisinās šo problēmu, vienkāršie cilvēki visu paņems savās rokās.

TĀLĀK

Reizēm mūzikas videoklipi spēj izstāstīt satriecošus stāstus. Piemēram, šis, kas iekļauj tikšanos ar Venecuēlas robežkontroli, okeāna šķēršošanu mašīnā un dzīšanos pakaļ aizbēgšanas sapnim Venecuēlas kāpās. Savās ambīcijās šis video izaicina žanru, tā konvencijas un to, ko sagaidām no Baltijā tapuša mūzikas videoklipu. Un vai tiešām Venecuēlā aug bērzi?

TĀLĀK

Ieelpo un izelpo. Pārkāp realitātes slieksni un attopies vietā, kur notikumi nešķiet diez ko sakarīgi, kur var sastapties ar vīrieti, kuru žņaudz ar mirdzošu virvi, kur ir neticami daudz asiņainu cilvēku, kā arī īpašs pjedestāls ar mazu krēslu un maziem brieža ragiem. Galu galā šo notikumu jēga ir patvaļīgi pieņemta un nav diez ko svarīga, ja vien uz šo visu ir patīkami skatīties.

TĀLĀK

Lietuvas dziļumos mūziku kontrolē kāds īpašs policijas spēks, ko sauc ‘’Bītu patroļa’’. Viņu galvenais uzdevums: nodrošināt, ka bīti un basi, kas dzirdami pa visu valsti, ir augstas kvalitātes. Viņi izseko rajonus, meklējot cilvēkus, kuri klausās sliktu mūziku, un piespriež smagus sodus tiem, kuri neatbilst augstajiem standartiem. Ja vēlies šajā pasaulē izdzīvot, klausies tikai izteikti smagus basus un nekad, nekad nespēlē akustisko ģitāru publiskā vietā.

TĀLĀK