Ļeņingrada, 1991. gada augusts. Televīzijā raida “Gulbju ezeru”. Pilsētas ielās pulcējas satraukti cilvēki. Baumo, ka valstī noticis apvērsums, taču drošu ziņu no Maskavas nav.
TĀLĀKSeptiņpadsmitgadīgā Sangaile sapņo lidot, taču paniski baidās no augstuma. Vasaras brīvdienās lauku ciematā, apmeklējot vietējo aviošovu, viņa iepazīstas ar savu vienaudzi Aušti. Koķetā, pašpārliecinātā brīvdomātāja Aušte ir īsts pretstats trauslajai, biklajai Sangailei, tomēr Auštei izdodas iekarot Sangailes uzticību un uzzināt viņas lielāko noslēpumu.
TĀLĀKAušvices nāves nometnes ieslodzītais Sauls, kurš norīkots strādāt nometnes krematorijā, atrod jēgu dzīves pēdējām dienām, cenšoties apglabāt maza zēna mirstīgās atliekas saskaņā ar ebreju tradīcijām.
TĀLĀKNetālā nākotnē vientuļnieki ir spiesti doties uz Viesnīcu, kur tiem 45 dienu laikā jāatrod partneris vai jātop pārvērstiem par dzīvniekiem. Kad Deivida (Kolins Farels) centieni iekarot Viesnīcas iemītnieču uzmanību izgāžas un cilvēka dzīvei atvēlētais dienu skaits nepielūdzami sarūk, vīrietis aizbēg un pievienojas mežā mītošajai Vientuļnieku kopienai – un, par nelaimi, iemīlas.
TĀLĀKŠis ir skumjš stāsts par paparaci zibspuldžu izgaismotu dzīvi un nāvi: dziedātājas Eimijas Vainhausas spožo karjeru un pāragro bojāeju.
TĀLĀKJa Vess Andersons un Kventins Tarantino kopā uzņemtu filmu, tad šis varētu būt viņu sadarbības rezultāts: ekscentrisks vesterns, ko vienādās daļās veido romantika, piedzīvojumi, apšaudes un melnais humors.
TĀLĀKDabas tuvums rosina ļaudīs pārdomas par eksistenciāliem jautājumiem. Tēvs ar meitu, kuru lomās pats Šarunas Bartas un viņa meita, pavada vasaras nogali laukos, mēģinot izprast, kādēļ atsvešinājušies.
TĀLĀKGarajiem matiem plīvojot kā kumeļu krēpēm, piecas jaunas māsas skrien pa lauku ceļu. Taču šovasar viss mainīsies vienā acumirklī: pēc tam, kad māsas neapdomīgi iesaistījušās nevainīgā rotaļā ar klasesbiedriem, viņu konservatīvā vecmāmiņa un tēvocis nolemj meitenes izprecināt, ar vai bez viņu piekrišanas.
TĀLĀKPoļu antikomunista Adama Jaceka Vinklera (1937–2002) neparastais dzīvesstāsts atdzīvojas stilistiski žilbinošā animācijas filmā, kas balstīta Vinklera zīmējumos, fotogrāfijās un dienasgrāmatās. Vinklers pamet dzimteni un apmetas Parīzē; viņš ir aizrautīgs, impulsīvs, cinisks un atkarīgs no adrenalīna.
TĀLĀKJaunizveidotajā Padomju Savienībā, kurā vēl valda patiesa ticība gaišai nākotnei, Sarkanās armijas komandiere Poļina un viņas draugi, avangarda mākslinieki – komponists, kinorežisors, skulptors, arhitekts un teātra režisors – tiek nosūtīti uz Krievijas ziemeļiem, lai ar kulturālām metodēm pārliecinātu vietējās hantu un ņencu ciltis par jaunās varas priekšrocībām.
TĀLĀKBrāļi Gumi un Kidi ir aitkopji, kas lepojas ar labākajiem ganāmpulkiem Islandē. Tomēr, lai gan brāļus vieno nodarbošanās, bet viņu aitas – kopīgs sencis, abi nav runājuši jau gadu desmitiem.
TĀLĀKReiz tāltālā zemē dzīvoja karaliene, kas tik ļoti vēlējās bērnu, ka bija gatava ziedot visu; princese, kas ilgojās apprecēties ar spēcīgu un skaistu princi; un karalis, kas iemīlējās noslēpumainā daiļas balss īpašniecē…
TĀLĀKRumānija, 19. gs. sākums. Varasvīrs Kostandins kopā ar dēlu dzen pēdas izbēgušam čigānu vergam. Varētu šķist, ka Kostandins ir paštaisns un divkosīgs, un viņa dzīves pamācības dēlam ir apšaubāmas, taču viņš dzīvo pēc principa “jādzīvo, kā varam, nevis, kā gribam.”
TĀLĀKVudija Alena itāliešu “brālēna” Nanni Moretti filmas ir ikdienas traģikomēdijas – tajās savijas humors, silta cilvēcība un dziļa izpratne par dzīvi visā tās prieku, grūtību un skumju daudzveidībā.
TĀLĀKIstabene Selestīne no Parīzes ierodas lauku ciemā, lai uzsāktu darbu pie Lanlēriem, mietpilsoniska pāra. Jauno sievieti sagaida uzmācīgs saimnieks, sadistiska saimniece un rezervēta attieksme no citiem kalpotājiem. Taču arī viņa pati ir gatava izmantot visus līdzekļus sava labuma gūšanai.
TĀLĀKArgentīnai un, iespējams, visai pasaulei draud katastrofa. Kāds vīrietis pievienojas ļaužu grupai savādā treniņnometnē dziļi džungļos. Tās dalībnieki apgūst dažādas izdzīvošanai noderīgas prasmes, taču iemācās arī to, ka sabrūkot sabiedrības iekārtai, tās likumi vairs nedarbojas. Šīs zināšanas atmodina viņos tumšus instinktus.
TĀLĀKKlodam ir 23, viņš daudz lasa un brauc ar velosipēdu, interesējas par politiku un cenšas dzīvot estētiski, bet jūtas nedaudz apmaldījies dzīvē. Barbarai drīz būs 20, viņa apgūst aktiermākslu, uzskata sevi par optimisti, grib ceļot un dzīvot Parīzē.
TĀLĀKRičards, pavecs biznesmenis, negaidīti pamet sievu un uzsāk attiecības ar jaunāku sievieti. Tajā pašā laikā viņa sieva Marija iepazīstas un pavada nakti ar jaunāku vīrieti. Abu attieksme pret notikušo ir kardināli atšķirīga.
TĀLĀKPadomju montāžas kino pionieris Dzigas Vertovs vislabāk pazīstams kā filmas “Cilvēks ar kinokameru” (1929) autors, iemūžinot modernās dzīves ritmu jaunās padomju valsts pilsētu ielās.
TĀLĀKKanoniskā dokumentālā filma “Vasaras hronika” ir kreisā intelektuāļa Edgara Morēna un antropologa Žana Ruša kopdarbs. Ar savam laikam avangardisku pieeju, neslēpjot kameras klātbūtni un filmas tapšanas procesu, Rušs un Morēns tiecās pēc nebijuša autentiskuma realitātes atspoguļojumā, īstenojot Morēna ideju par cinéma-vérité, kino-patiesību.
TĀLĀKKanādiešu dokumentālista Žila Grola virtuozā, dinamiskā kamera seko trim bokseriem-amatieriem, kas gatavojas dalībai “Zelta cimdu” turnīrā. Uzvara brutālajā čempionātā ir viņu cerība izrauties no nabadzības. Atklātās sarunās puiši stāsta par savu aizraušanos ar boksu, sapņiem un ambīcijām.
TĀLĀKKrītot “dzelzs priekškaram”, Krievijā sākās narkomānijas epidēmija. Žanna un Aleksejs ir izdzīvotāji: viņiem ir pāri trīsdesmit, viņi dzīvo mazā dzīvoklītī Sanktpēterburgā kopā ar Alekseja māti un kontrolē savu atkarību no heroīna.
TĀLĀKŽeņa Cojs ir pārvērtību mākslinieks, kas parodē Krievijas šovbiznesa grandus, pārģērbjoties, piemēram, par Filipu Kirkorovu vai dziedātāju Lolitu. Viņam ir 33 gadi un viņš jau sen dzīvo kopā ar vīrieti – pasaulē šarmantāko autobusa vadītāju.
TĀLĀKDivdesmitajā gadsimtā televīzija kļuva ne tikai par neatņemamu kultūras sastāvdaļu un brīvā laika pavadīšanas veidu (stāsta, ka vidēji cilvēks pie televizora ekrāna pavadot 10 gadus mūža), bet arī par vienu no spēcīgākajiem Aukstā kara propagandas ieročiem.
TĀLĀKRevolūcija pārvērš sociālo un politisko ainavu, taču vispirms – reālo ainavu. Nevienas Eiropas galvaspilsētas centrs ilgu laiku nebija izskatījies tā, kā vēl nesen izskatījās Kijevas Neatkarības laukums, vienlaikus atgādinot viduslaiku karnevālu un futūristisku fantāziju.
TĀLĀKSergeja Prokofjeva vārdā nosauktā Doņeckas lidosta, atjaunota 2012. gadā, un divus gadus vēlāk pilnībā sagrauta karā starp Ukrainu un Doņeckas separātistiem. Nežēlīgā kauja par Doņeckas lidostu – drīzāk simbolisku, nekā stratēģisku mērķi – šajā filmā atklāta abu pušu kaujinieku acīm.
TĀLĀKFilma veltīta kaujā par Donbasu kritušo Ukrainas varoņu piemiņai. Šis ir vienkāršs, autentisks stāsts, kas ļauj uzzināt, kā pasauli redz brīvprātīgie kaujinieki, kas piedalījās traģiskajā kaujā pie Ilovaiskas 2014. gada augustā. Bez diktora teksta vai citiem izpušķojumiem filma liek sajust reālo kara elpu. Filmas veidotājs Ruslans Ganuščuks ir pretrunīgi vērtētā brīvprātīgo bataljona AZOV kaujinieks, kara reportieris.
TĀLĀKAbhāzija ir viens no postpadomju “iesaldēto” konfliktu reģioniem. Tās ļaudis ir lepni par savu vēsturisko mantojumu un neļauj tādiem niekiem kā apskretušajiem mājokļiem un regulāriem elektrības piegādes traucējumiem mazināt dzīvesprieku.
TĀLĀKDivdesmit gadus pēc neveiksmīgā mēģinājuma iegūt neatkarību, dzīve Čečenijas galvaspilsētā Groznijā aizvien rit trauslā līdzsvarā starp karu un mieru. Arhaiskas tradīcijas un politiskas represijas kontrastē ar moderniem debesskrāpjiem un brīvības ilgām.
TĀLĀKKopenhāgenas Ziemeļrietumu rajons ir pazīstams ar augsto jauniešu noziedzības līmeni. Astoņpadsmitgadīgais Kaspers ir viens no jauniešiem, kas piepelnās ar sīku zādzību palīdzību, zagtās mantas pārdodot uzpircējam Džamalam.
TĀLĀKĒrika ir jauna un talantīga interjera dizainere, kura kontrolē visu savā dzīvē… līdz kādu dienu dzīve piespēlē ko tādu, ko Ērika nespēj ietekmēt. Viņa ieslīgst depresijā, un sāk apmeklēt grupu terapiju.
TĀLĀKMācītāja Helēna tiek uzaicināta apmeklēt psihiatriskajā klīnikā ieslodzītu pusaudzi, kas nogalinājis padzīvojušu pāri un neveiksmīgi mēģinājis izdarīt pašnāvību. Zēns apgalvo, ka rīkojies Dieva vārdā.
TĀLĀKZviedru kino vecmeistara Jāna Trūela biogrāfiskās drāmas varonis ir žurnālists Torgnijs Sēgersteds, pazīstams ar savu stingro antinacistisko nostāju laikā, kad vairums viņa laikabiedru deva priekšroku diplomātiskai attieksmei.
TĀLĀKMartins, zēniska izskata trīsdesmitgadnieks, dodas nedēļas nogales skrējienā kalnos. Taču no domām aizbēgt nav iespējams, un, tāpat kā daudzi no mums, Martins nespēj vienkārši būt, neanalizējot savas attiecības ar sievu un mazo dēlu, apnikumu darbā, gruzdošo atsvešinātības sajūtu…
TĀLĀKJoni un Raisa iepazīstas bērnu namā grūti audzināmiem pusaudžiem, kas vairāk atgādina cietumu. Viņi nozog bērnu nama automašīnu un aizbēg. Jaunieši nonāk paradīzei līdzīgā salā, kur viņu bezbēdīgais brauciens pārtop sirreālā narkotiku tripā, taču tajā drīz vien ielaužas realitāte.
TĀLĀKIkdienišķa, taču reizē tik savdaba, Zviedrijas pilsēta Kiruna aiz polārā loka lielāko daļu gada aizvada ziemas atsvešinātībā, bet tās galvenais iztikas avots — dzelzs raktuves — pastāvīgi tricina pilsētas pamatus. Radio izplata bažīgas ziņas par iespējamu katastrofu un Kirunas pārcelšanu.
TĀLĀKKlusas, emocionālas eksplozijas zem rāmas ārienes — norvēģu režisors Joahims Trīrs savu filmu kadros izcili ietver papildu dimensiju — neredzamu, bet skaidri sajūtamu.
TĀLĀKStellas acīs vecākā pusaugu māsa Katja ir īsta zvaigzne — viņa ir ģimenes acuraugs un talantīga daiļslidotāja, kuras dienas paiet neatlaidīgos treniņos. Kad Katjas sportošana sāk atgādināt apsēstību, un viņas izturēšanās kļūst arvien saltāka, Stella ir pirmā, kas atklāj māsas noslēpumu un saprot tā iespējami postošās sekas.
TĀLĀKKopš 2011. gada, salīdzinoši neilgā četru gadu laika sprīdī, studijas Atom Art īsfilmu sērija “Lupatiņi” ir kļuvusi gluži vai par bērnu kino žanra klasiku kā vietējā mērogā, tā aiz Latvijas robežām. Sirsnīgie, animācijā iedzīvinātie Lupatiņi izzina pasauli tāpat kā to “vienaudži” — paši jaunākie kino skatītāji. Šogad Rīgas SKF būsiet liecinieki Lupatiņu jaunākajiem piedzīvojumiem — festivāla laikā pirmizrādi piedzīvos četras jaunas filmas. Tajās Lupatiņi mācās rūpēties par draugiem, būvēt māju, kārtot istabu un rotaļāties.
TĀLĀKPazīstamā zviedru rakstnieka Maksa Lundgrēna bērnu romāns, savulaik pārtapis Ziemeļvalstīs iemīļotā televīzijas seriālā, tagad iedzīvināts filmā, ir aizraujošs stāsts, uzspicēts intriģējoša piedzīvojumu kino veidolā.
TĀLĀKKo lai Matilde iesāk, kad vasarā līst un viņai jāpaliek istabā? Būtu ziema, lietus vietā jauki snigtu. Matildes sapni par tūlītējām ziemas brīvdienām spēj piepildīt vienīgi viņas mazie iedomu draugi – un kur gan citur kā ledusskapja saldētavā! Programma tapusi iespējama, pateicoties EEA Grants un Kultūras ministrijas atbalstam.
TĀLĀKDesmitgadīgā Marī ir pārliecināta, ka vecāku darbs tiem ir svarīgāks par viņu, bet par laimi viņai ir lielisks vectētiņš — profesors, kuram piemīt tāds pat atklājēja gars kā Marī. Kopā ar draugiem Marī bauda piedzīvojumu pilnu vasaru līdz brīdim, kad pilsētu pārņem noslēpumaina slimība — visi pieaugušie sāk uzvesties kā bērni.
TĀLĀKNorvēģu režisores Grētes Būes-Vālas debijas filma izcili iemieso Skandināvijas ģimenes kino esenci: aizraujoša piedzīvojuma veidā vēstīt par būtiskām tēmām — atbildību pret apkārtējiem, īpaši ģimeni, spēju saprasties un būt godīgam.
TĀLĀKAnimācijas filmā iedzīvināti bērnu dzejoļi, kas dzīvnieku tēlos stāsta par draudzību starp lielajiem un mazajiem un viņu kopīgajiem piedzīvojumiem. Par to, kā būtu, ja es būtu sikspārnis un tu – mans sikspārnēns, tu – blusiņa un es – lielā blusa.
TĀLĀKTrīs kautrīgi, izglītoti pedofīli dalās savos pārdzīvojumos. Kā viņi sadzīvo ar savu seksuālo orientāciju, kas sabiedrībā tiek uzskatīta par patoloģisku?
TĀLĀKAnna slauc govis, Jakobs smēķē, Berni ir aizņemts ar teleskopu un Ulrike svin savu dzimšanas dienu. Pagaidām Otto fermā viss ir labi. Taču, kad Ulrikes krūze saplīst, mājā ienāk kaut kas ļauns. Dažkārt ir jāuzgriež mugura līdzcilvēkiem.
TĀLĀKSeptiņas īsas ainas, katrā viens attēls. Kopā tās veido psiholoģisku trilleri.
TĀLĀKObjekts ir radoša glābšanas misijas rekonstrukcija. Tā norisinās divās pasaulēs vienlaikus – uz ledus un zem ūdens. Filmā tiek parādīti divi skatpunkti – nirēja, kurš ienāk zemūdens pasaulē un cilvēku, kuri gaida krastā.
TĀLĀKPēc aktieru atlases divi filmu režisori vienojas, ka ir atraduši ideālo varoni savai filmai – četrpadsmitgadīgu meiteni. Tomēr viņiem vēl jāiegūst meitenes mātes atļauja meitai filmā atveidot seksuālai vardarbībai pakļauta bērna lomu. Rezultāts ir asprātīga argumentācija par bērnu audzināšanu un vardarbību mākslas vārdā.
TĀLĀKFilma “Koris” sastāv no divām “dziesmām”, un tās divās dažādās balsīs vēstī par vienu un to pašu notikumu no diviem atšķirīgiem skatpunktiem.
TĀLĀKAtēnas, vasaras karstums. Daži skolēni atpūšas skolas pagalmā. Klases ir tukšas. Saule ir karsta. No debesīm nokrīt ūdens bumba. Spēle ir sākusies, un jāspēlē līdz galam.
TĀLĀKPludmalē savijas kāda jūrnieka, jaunas meitenes un divu vienkāršu radību – bites un jūras vēža likteņi. Sekojot savai alkatībai, viņi nonāk pie vafeļu kioska. Animēts stāsts par cilvēku iedzimto alkatību.
TĀLĀKFilma vēsta par bēgļu Patrika un Sāras mīlestību. Kopā viņi dzīvo Berlīnē un cīnās par bēgļu tiesībām. Taču kad nevainīgs flirts pārtop seksuālā vardarbībā, bēģļu atbalsta grupai nākas pārdomāt savus mērķus un izcelt šīs attiecības publiskai apspriedei.
TĀLĀKĪsa, poētiska filma par realitātes rekonstrukciju un dzīves jēgas meklējumiem.
TĀLĀKJūtīgs un introverts jaunietis dzīvo savas mātes ēnā kādas Izraēlas pilsētas nomalē. Filma vēstī par marginalitāti un nabadzību ebreju un arābu sabiedrībā.
TĀLĀKLuka pārceļas uz piejūras mazpilsētu, lai dzīvotu ar savu tanti, kamēr viņa vecāki ir šķiršanās procesā. Jana ir kaimiņu meitene, kurai patīk sauļoties. Šīs ir lēnas vasaras pēdējās dienas. Kad tu esi bērns, tu nedomā par to, ka bērnība kādreiz beigsies.
TĀLĀKNolādētu mūziķu, neprātīgu slepkavu, dīvaiņu, paranoisku revolucionāru, suicidālu vientuļnieku un psihiatrisko institūciju kolekcionārs veido izcilu vēsturisko vārdu galeriju, kas rada viņā nemieru.
TĀLĀKMāja ir vieta. Ģimene. Vēsture. Attiecības. Māja ir atmiņas, kas veido cilvēku. Varbūt sapnis? Šis ir stāsts par meiteni, kura atgriežas mājās. Vizīte izraisa haotisku, sarežģītu emociju vētru. Viņai jātiek ar to galā, lai aizbrauktu.
TĀLĀKKo iesākt mācītāja sievai pēc vīra nāves? Kārina kaļ kontrabandas plānus. Dokumentālā filma par Kārinu un viņas konsultanti, kas, atbalstot pensionēto atraitni, kļūst par sabiedroto viņas pārgalvīgajiem plāniem.
TĀLĀKČetru paaudžu krīzes portrets no dažādām Norvēģijas vietām Konstitūcijas dienā. Desmit gadu vecajam Birgeram nepatīk soļot gājienā ar pārējiem, kara varonis Konrāds (90) atsakās klausīties kārtējo runu, klases daiļava Karīna (18) nespēj noticēt tam, ka Mortness ir pret viņu vienaldzīgs, bet divu bērnu tēvs Ola (46) meklē savu iekšējo “es”.
TĀLĀK“Círio de Nazaré”, kas notiek Belemas pilsētā Brazīlijā kopš 1793. gada, ir viena no pasaules vērienīgākajām katoļu procesijām. Katru gadu miljoniem svētceļnieku seko svētā statuetei, cīnoties par privilēģiju turēt virvi, ar kuras palīdzību rati virzās cauri pilsētas ielām. Pretrunā ar svinību likumiem, tieksmē iegūt relikviju, daži no svētceļniekiem pārgriež virvi rituāla laikā.
TĀLĀKSintētiskas, animētās figūras sadzīvo ar reālistiskiem attēla elementiem. Dažādas ainavas satiekas, mūzikālās tēmas pārklājas un saduras ar reālām skaņām. Filmas estētikā izpaužas pretrunīgi toņi, emocijas un vēstījumi.
TĀLĀK2013. gada 3. oktobrī kuģis ar 500 bēgļiem no Eritrejas nogrima netālu no Itālijas salas Lampedūzas. Bojā gāja vairāk nekā 360 cilvēki. Abrahams, viens no tiem, kam izdevās izglābties, iet cauri krastā izskalotajām kuģa atliekām un atceras nesen piedzīvoto. Tikmēr ostā, kur militārajos kuģos tiek krauti simtiem zārku, izceļas haoss.
TĀLĀKJaunā žurnāliste Zane satiek vīrieti, kurš apgalvo, ka ir augšāmcēlies no mirušajiem. Matīss piedāvā Zanei veidot rakstu par sevi, bet apmaiņā lūdz palīdzību savas sievas meklēšanā. Vai Matīss ir cietušais, jucis vai prasmīgs šarlatāns?
TĀLĀKMarts sapņo par to, ka drīz vien viņš aizbrauks prom uz Kaliforniju. Viņš tic, ka tajā pusē zāle ir daudz zaļāka, taču sāk šaubīties, kad parādās citas, daudz ērtākas iespējas tepat mājās.
TĀLĀKNaktī Matass un Tomass nolaupīja un izvaroja meiteni. No rīta abi ir neziņā par to, kā rīkoties tālāk. Brāļi klaiņo pa dzimto pilsētu, apciemo pazīstamas vietas un lēni grimst tumsā, no kuras neviens no viņiem nebūs spējīgs izkļūt. Kad pienāk nakts, viņi atrod negaidītu risinājumu. 2013. gadā, netālu no Panevēžas, Lietuvā, divi jauni vīrieši sadedzināja mašīnu. Mašīnas bagāžniekā tika atrasts meitenes ķermenis.
TĀLĀKTo, kā darbojas pasaule un kas prātā pieaugušajiem, nenākas viegli saprast, ja ir tikai septiņi gadi. Šis ir stāsts par Justīni un kādu viņas dzimšanas dienas rītu.
TĀLĀKIgauņu režisore Nora Sāraka dokumentālajā īsfilmā “Gaisma”, izmantojot fotogrāfiskas ainavas un garus, tumšus kadrus, ieved skatītāju divu igauņu dzīvē, kuri izlēma palikt kādreiz Igaunijas, bet tagad Krievijas pilsētā Pečori.
TĀLĀKSkumja komēdija par divdesmitgadīgo jauniešu paaudzi un jautājumu “Ja nu citur ir labāk?”
TĀLĀKKomisks stāsts par diviem brāļiem laukos, kuri negrib dzīvot kā mietpilsoņi un visas savas problēmas cenšas atrisināt tā, kā viņiem labpatīk. Filmā atspoguļota sakāpināta lauku realitāte – vai tā būtu ģimenes uzturēšana, lielīšanās ar savu ego, benzīna tirgošana, vai nemitīga klejošana un muzicēšana. Krišs un Otto ir tam visam pa vidu.
TĀLĀKJaunieši Jēkabs, Linda un Rihards bauda romantisku, bohēmas pilnu pavasari. Rīgā plaukst ābeles un nenovēršami tuvojas karš.
TĀLĀKŠajā videoklipā ir tik daudz kā: daudz naudas, daudz puskailu sieviešu, vīrieši, kuri izskatās pēc mačo, un mašīnas, jaunas, spīdīgas mašīnas. Un tai pašā laikā video ir ļoti pašironisks, spēlējoties ar labi zināmie attēliem, slavas un panākumu simboliem. Rezultāts ir neparasts mākslas darbs, kas vienlaikus mulsina un smīdina. Tā kā ‘’spēlētāji nemirst, mēs tikai pavairojamies’’, tas pats ir novērojams arī šeit: ja tu pietiekami ilgi un lielā daudzumā pavairo kādu konkrētu tēlu, var arī gadīties, ka pats kļūsti par šo tēlu.
TĀLĀKJa godīgi, neviens nezina, kā var definēt mīlestību un kā aprakstīt to sajūtu, kad iemīlies. Taču mīlestība ir tēma, par ko visvairāk raksta. Mēs domājam par mīlestību, un mēs domājam par cilvēkiem, ko mīlam. Mīlestība taču ir ļoti svarīga dzīves daļa, un to ir nepieciešams attēlot un atspoguļot dažādos medijos, formās un stāstos. Šī stāsta īpašā palēlinājuma tehnika mīlestības attēlojumam piešķir papildus dimensiju, kuras reizēm tiešām pietrūkst – ir taču zināms, ka pasaule apstājas ap to cilvēku, ko mīli.
TĀLĀKVai tu kādreiz esi peldējis uzvalkā? Vai braucis ar skeitbordu, kas aizdedzies? Vai esi kādreiz spēlējis šahu, kamēr no griestiem krīt zelta konfetti? Vai varbūt tu kādreiz esi mēģinājis zīmēt uz tāfeles ar krītu zobos? “Rīgas Modes” piedāvā gūt ieskatu šajās un citās darbībās, skatītājam rādot kolāžu ar skaistiem, dziļi satraucošiem, neticamiem un iedvesmojošiem kadriem, kas vai nu tev liks mazliet sajukt prātā, vai arī tu vēlēsies uzsākt jaunu Pinterest sadaļu. Vai arī, iespējams, jutīsies abējādi.
TĀLĀKŠī varētu būt traka ballīte. Šī varētu būt parasta nakts kādā klubā, kur degošas skulptūras ir pierasta lieta. Šis varētu arī būt murgs vai sapnis, tas atkarīgs no paša gaumes un komforta zonas iespējām. Jebkurā gadījumā ‘’Unity’’ ir klips, kas ir īsts baudījums skatītāja acīm ar tā melnbaltajiem kadriem, auksti zilajiem skatiem un telpām. Skaties un izbaudi, bet tikai nepieskaries – var gadīties, ka šī ir tikai mirāža.
TĀLĀKŠajā pasaulē mēs esam pieraduši par attiecībām domāt, kā par kaut ko, kas sākas, taču potenciāli var arī beigties. Bet, ja nu mums atņemtu spēju patiešām kaut ko iznīcināt? Ja nu mēs nemaz nevarētu aizbēgt?
TĀLĀKŠkietami parasts vakars grilbārā šosejas malā. Kāds piedzēries un aizmidzis uz galda. Citi vēlīnie apmeklētāji grib vēl paspēt atnākt, bet īpašniekam nu jau ir citi plāni vakaram – viņam vajag dejot. Un te pēkšņi laiks sāk iet atpakaļ, spoža gaisma – un neparasta satikšanās.
TĀLĀKViss sākas ar tuvplānu, un pamazām parādās arī lielāks, sarežģītāks attēls. Un tā lielā bilde tik tiešām ir sarežģīta – neskaitāmi diegi sāk ieskaut mūziķus, un pati mūzika arī sazarojas, veidojot arvien dziļāku un komplicētāku iespaidu. Kādā brīdī tu saproti, ka vairs nevari uzticēties savām acīm, bet tā ir laba zīme – tas liecina, ka katra mazākā detaļa nemitīgi mainās.
TĀLĀKModernā future wave puisim ir jāpārvar šķēršļi, kas viņu šķir no virtuālās realitātes, lai atkal satiktos ar kaķi, kas turklāt ir kaujas kaķis ar īpašām lāzera spējām.
TĀLĀKŠajā miegainajā un pieklusinātajā pasaulē, kas liekas pat mazliet nohipnotizēta – neviens nemirkšķina ar acīm, neviens nekustas – dzīvība parādās jaunas un enerģiskas sievietes formā. Viņas ķermenis ienes svaigu elpu šajās nekustīgajās telpās un uzstāda asu kontrastu starp cilvēkiem, kuri šķiet iesprūduši laikā un telpā. Brīnišķīgi ritmiska performance, kas tev liks kustēties, pat ja esi pieradis pie nekustības.
TĀLĀKDziesma par mīlestību, veidota pēc klasiskā Romeo un Džuljetas stāsta motīviem un ieguvusi personīgu interpretāciju. Eksperimentālā/ne fotogrāfijas īstā 3D animācija piedāvā interesantu kontrastu ar ‘’augstās mākslās’’ tekstu un šablonisko, lego klucīšiem līdzīgo “vienkāršo’’ animāciju. Šāda stratēģija, kas nereti parādās popārta darbos, šajā gadījumā skatītājiem nodrošina savādu un sapņainu labi zināma mīlasstāsta interpretāciju.
TĀLĀK“Produktide jaoks” norāda un izsmej neveiksmīgo narkotiku apkarošanas politiku Igaunijā. Padomju stilā veidotais video, kas imitē tā laika garu, tiek izmantots, lai atklātu neglīto patiesību: pašreizējie veidi, kas paredzēti narkotiku apkarošanai lielākajā daļā rietumu pasaules, ir izteikti novecojuši. Ja atbildīgās instances un politiķi neatrisinās šo problēmu, vienkāršie cilvēki visu paņems savās rokās.
TĀLĀKReizēm mūzikas videoklipi spēj izstāstīt satriecošus stāstus. Piemēram, šis, kas iekļauj tikšanos ar Venecuēlas robežkontroli, okeāna šķēršošanu mašīnā un dzīšanos pakaļ aizbēgšanas sapnim Venecuēlas kāpās. Savās ambīcijās šis video izaicina žanru, tā konvencijas un to, ko sagaidām no Baltijā tapuša mūzikas videoklipu. Un vai tiešām Venecuēlā aug bērzi?
TĀLĀKIeelpo un izelpo. Pārkāp realitātes slieksni un attopies vietā, kur notikumi nešķiet diez ko sakarīgi, kur var sastapties ar vīrieti, kuru žņaudz ar mirdzošu virvi, kur ir neticami daudz asiņainu cilvēku, kā arī īpašs pjedestāls ar mazu krēslu un maziem brieža ragiem. Galu galā šo notikumu jēga ir patvaļīgi pieņemta un nav diez ko svarīga, ja vien uz šo visu ir patīkami skatīties.
TĀLĀKLietuvas dziļumos mūziku kontrolē kāds īpašs policijas spēks, ko sauc ‘’Bītu patroļa’’. Viņu galvenais uzdevums: nodrošināt, ka bīti un basi, kas dzirdami pa visu valsti, ir augstas kvalitātes. Viņi izseko rajonus, meklējot cilvēkus, kuri klausās sliktu mūziku, un piespriež smagus sodus tiem, kuri neatbilst augstajiem standartiem. Ja vēlies šajā pasaulē izdzīvot, klausies tikai izteikti smagus basus un nekad, nekad nespēlē akustisko ģitāru publiskā vietā.
TĀLĀK